Na internetu platíme kartou hlavně za cestování

ČSOBV loňském roce zaznamenala ČSOB včetně své obchodní značky Ery 4,5 milionu internetových transakcí v celkovém objemu přesahujícím 5,5 mld. Kč. Velkou měrou se na internetových transakcích podílejí obchodníci v cestovním ruchu, což svědčí o rostoucí oblibě nakupování letenek nebo rezervování hotelů přes internet. Další významnou kategorii tvoří herní a sázkové portály, prodejci filmů, hudby a knih. Klienti si také oblíbili české i slovenské slevové portály a mnoho uživatelů si pro transakce na internetu zřídilo internetové peněženky.

„Velký podíl internetových transakcí sledujeme u podniků cestovního ruchu – cestovní kanceláře, aerolinie, provozovatelé trajektů, prodejci jízdenek a letenek, hotely i jiná ubytovací zařízení se velmi významně zapisují do statistik. Podílejí se na celkovém počtu 850 tisíci transakcemi (19 %) a z pohledu objemu transakcí je to dokonce 1,65 miliardy Kč (téměř 30 %),“ říká Peter Demjanovič, ředitel útvaru Karty ČSOB a Ery.

Z obchodníků na našem trhu si dle statistik ČSOB a Ery nejlépe vede společnost Student Agency, která obsadila první místo v počtu i objemu transakcí. Dalším dopravcem, u kterého klienti často platí jízdenky kartou přes internet, jsou České dráhy. Z hlediska počtu transakcí dosáhla na druhé místo společnost Apple se svým iTunes store, kde zákazníci stahují hudbu či filmy. Naopak v objemu transakcí se umístila na páté pozici s internetovým obchodem, který se věnuje prodeji vybavení a softwaru.

Mnoho uživatelů karet si pro transakce na internetu zřídilo různé internetové peněženky, jako jsou např. PayPal, PayU nebo GoPay. Při platbě těmito nástroji nelze poznat, kdo byl koncovým obchodníkem. O oblibě těchto bezpečných platebních nástrojů svědčí, že v celoročním balíku internetových transakcí zaznamenaly přibližně 920 tisíc transakcí (přes 20 %) v objemu přes 715 milionů Kč (přes 12,5 %).

Klienti ČSOB a Ery využívají v případě plateb přes internet většinou debetní karty. Kreditními kartami zaplatili pouze v 6 % případů. Specifickou skupinu tvoří mladí klienti, kteří nejvíce utrácí za cestování, internetové sázení a mobilní komunikaci.

Podíl na objemech Podíl na počtu transakcí
„Internetové peněženky“ 12,6 % 20,2 %
Cestovní ruch 29,3 % 18,7 %
– Aerolinie 11,6 % 2,3 %
– Hotely 7,0 % 1,3 %
Sázky/Casina/Poker 9,0 % 10,1 %
Počítačové a video hry 1,2 % 4,5 %
Hudba, filmy, knihy, e-knihy 1,8 % 7,2 %
Mobilní komunikace + internet 3,1 % 5,4 %
Slevové portály 2,5 % 4,2 %

Era je obchodní značka Československé obchodní banky, a.s.

 

Zdroj: http://www.csob.cz/cz/Csob/Servis-pro-media/Tiskove-zpravy/Stranky/TZ140409.aspx


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu navždy pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup