Lidé do 26 let považují za nejpalčivější problém svého
regionu sociální nerovnost, ekonomickou situaci a životní
prostředí. Vyplývá to z průzkumu Nadace Telefónica,
která letos na jaře s dotazníkem oslovila účastníky projektu
Think Big*. Respondenti se domnívají, že realizací projektů ve
svém okolí mohou přispět ke změnám na celorepublikové úrovni.
Do Think Big nejčastěji přihlašují
projekty zaměřené na sportovní, volnočasové, kulturní a
charitativní aktivity, naopak méně pozornosti věnují oblasti
lidských práv a životního prostředí.
Nadace Telefónica prostřednictvím programu Think Big
podpořila od roku 2011 již
717 projektů, na které přispěla celkovou
částkou zhruba 37 milionů korun. V první polovině roku 2013
vyhlásila Nadace už pátou výzvu. Stále častěji se hlásí mladí
lidé z regionu Jihovýchod, Praha a Severovýchod, naopak nižší
počet přihlášek přichází z regionu Jihozápad. Regiony programu
Think Big odpovídají klasifikace územních celků NUTS II v České
republice.
Do programu se od roku 2011 přihlásilo 1902 projektů a
zapojily se do něj více než dva tisíce mladých lidí mezi
třináctým a šestadvacátým rokem, jimž Nadace zajistila také
vzdělávací kurzy na rozvoj tzv. měkkých znalostí a
dovedností.
Více informací naleznete v přiložené
infografice.
*počet dotázaných účastníků 392
Zdroj: http://www.telefonica.cz/tiskove-zpravy/326402-Mladi_Cesi_veri_ze_realizaci_projektu_v_programu_Think_Big_prispeji_ke_snizeni_socialni_nerovnosti.html