Až 90 % majitelů domácích zvířat by při pořizování nového bydlení zohlednilo potřeby svých mazlíčků. Vyplývá to z průzkumu GE Money Bank. Více než tři čtvrtiny dotázaných by přitom investovaly více peněz, jen aby se jejich zvířecím přátelům bydlelo lépe. Průzkum také ukázal, že pokud jde o bydlení, muži mají pro potřeby svých zvířat pochopení častěji než ženy.
„Ukazuje se, že domácí mazlíčci hrají při rozhodování o kvalitě bydlení velkou roli,“ říká Eva Balšánová, manažerka hypotečních úvěrů GE Money Bank. „Lidé je rádi hýčkají, protože jim pomáhají lépe snášet hektické tempo moderního života a často také chránit jejich domovy a majetek. Není proto divu, že chtějí, aby se jejich zvířata doma cítila co nejlépe,“ komentuje výsledky průzkumu Eva Balšánová.
Pokud by si lidé s domácími zvířaty pořizovali nové bydlení či prováděli velkou rekonstrukci stávajícího bytu či domu, 76 % z nich by investovalo více peněz, jen aby lépe vyhověli svému mazlíčkovi. Vstřícnější by přitom byli častěji muži (82 %) než ženy (70 %). Polovina dotázaných by investovala až 10 tisíc Kč (49,2 % mužů a 51,3 žen), téměř 40 % lidí částku mezi 10 a 50 tisíc Kč (43,4 % mužů a 35,9 % žen). K větším investicím do domácích mazlíčků jsou naopak připraveny nejčastěji ženy. Částku v rozmezí 51 až 100 tisíc Kč by obětovalo 4,9 % mužů a 9,4 % žen a více než 100 tisíc Kč do bydlení by kvůli domácímu mazlíčkovi vložilo 2,5 % mužů a 3,4 % žen. Tři čtvrtiny lidí by potom při zařizování nového bydlení kvůli mazlíčkovi pořídily případně i větší zahradu.
Třetina lidí pak přiznala, že v minulosti měli kvůli svému domácímu mazlíčkovi omezený výběr bydlení. Téměř polovina dotázaných si dokonce někdy v životě nemohla kvůli svému tehdejšímu bydlení pořídit zvíře, které by chtěla – ať už například kvůli malému bytu či chybějící zahradě. Vyplývá to z výzkumu, který v říjnu 2013 provedla GE Money Bank na vzorku 315 majitelů domácích zvířat.
O tom, že soužití s domácími zvířaty je pro Čechy stále důležitější součástí jejich životního stylu, svědčí i to, české domácnosti jsou v počtu chovaných mazlíčků na prvním místě v Evropě. Nejčastěji se jedná o psy a kočky.
Ne všichni domácí mazlíčci mají ale z ochoty svých majitelů radost: “Páníček si vzal hypotéku a stěhujeme se do většího. Budeme mít zahradu, abych se prý mohl proběhnout. No zase bude zmatek. Hlavně, aby mi nezapomněl přestěhovat moje televizní křeslo,“ nesouhlasí s výběrem svého pána kocour, který se od srpna objevuje v televizní kampani na hypotéky GE Money Bank. Banka patří mezi přední poskytovatele hypoték v Česku, v letošním roce nabídku rozšířila o Úspornou hypotéku. Zákazníkům s Úspornou hypotékou se úroky počítají pouze z rozdílu mezi výší hypotéky a zůstatkem na běžném účtu. Čím více má klient na běžném účtu, tím méně za hypotéku platí.
zdroj: https://www.gemoney.cz/servis-pro-media/tiskove-zpravy?id=161892