Češi jsou milovníci! 6 z 10 plánuje oslavit sv. Valentýna, pouhá 4 % dají přednost sledování olympiády

Oslavy sv. Valentýna se v ČR těší stále větší oblibě. Letos plánují oslavit svátek zamilovaných až dvě třetiny Čechů. Dají tak přednost romantice před sledováním sportovního svátku – olympijských her v Soči. Ty se na svatého Valentýna chystají sledovat jen čtyři procenta Čechů. Nejčastěji přitom plánujeme strávit valentýnský večer na romantické večeři zakončené někde v soukromí, přičemž nemusí jít vždy jen o ložnici. Tam chce skončit jen pětina dotazovaných. Vyplynulo to z valentýnského průzkumu Equa bank.

Sv. Valentýn nebo 1. máj? Proč ne oba!

Průzkum Equa bank také ukázal, že Češi jsou věrni tradicím a za hlavní svátek lásky stále považují 1. květen (36 % dotazovaných). Nicméně sv. Valentýna nad tradicí upřednostňuje již téměř pětina Čechů. Čtvrtina pak za svátek lásky považuje oba dny.

Své výsadní postavení ztratil 1. máj pouze v jihočeském regionu. Za hlavní ho považuje jen18 % Jihočechů. Pro 21 % z nich je hlavním svátkem lásky sv. Valentýn.

Největší milovníci jsou pravděpodobně v karlovarském regionu, kde 4 z 10 obyvatel slaví pro jistotu svátky oba. Naopak vůči svátkům lásky jsou nejvíce imunní obyvatelé kraje Vysočina. Téměř třetina 30% z nich totiž žádný svátek zamilovaných neslaví.

Večeře, procházka, romantika při svíčkách…..

Pro každého druhého Čecha je ideální představou o oslavě sv. Valentýna romantická večeře, která může být zakončená někde v soukromí, přičemž nemusí jít vždy jen o ložnici. Tak chce skončit jen pětina dotazovaných.

Nejžhavější jsou přitom obyvatelé jihomoravského regionu. Valentýnské oslavy by v ložnici chtěla zakončit třetina z nich. Naopak romantické procházky si nejvíce užívají v Libereckém kraji, takto oslaví sv. Valentýna 3 z 10 obyvatel. Gastronomii si zase nejvíce vychutnávají v Ústeckém kraji, 7 z 10 by ráda strávila valentýnský večer na romantické večeři.

Šperk, parfém, nebo spodní prádlo?

Květina neodmyslitelně patří k oslavám Valentýna. Věnovat se ji chystá 7 z 10 mužů. Ti na oplátku nejčastěji od žen dostanou sladkosti (43 %) nebo masáž (21 %). Nejštědřejší jsou přitom muži v jižních Čechách. Každý pátý z nich obdaruje svou polovičku šperkem. V královehradeckém regionu považují zase za nejvhodnější dárek spodní prádlo. To se svému protějšku chystá dát třetina dotazovaných. V Karlovarském kraji obchodníci prodají nejvíce sladkostí, ty daruje 7 z 10 zamilovaných. K tomu nebo samostatně pak ve stejném regionu obdarují zamilovaní drahou polovičku parfémem (34 %).

Pánové, připravte si peněženky!

Za valentýnský večer by měl jednoznačně zaplatit muž. Myslí si to 8 z 10 mužů a polovina žen. Zajímavé je, že druhá polovina žen připouští, že by se útrata za oslavy měla dělit půl na půl. V průměru přitom plánujeme utratit celkem zhruba 930 korun. Polovinu částky v průměru investujeme do dárku, druhou pak nejčastěji do večeře. Nejštědřejší jsou přitom v jižních Čechách, kde se chystají za valentýnské oslavy utratit celkem přes 1260 korun. Naopak nejméně investují do sv. Valentýna obyvatelé Olomouckého kraje, v průměru 680 korun.

S tím, jak se oslavy sv. Valentýna u nás čím dál více zabydlují, jsme také ochotni do nich více investovat. Pokud ovšem investujeme rozumně, můžeme si za méně peněz nakonec dopřát více. Například pokud oslavy zaplatíme platební kartou Equa bank s bonusovým programem CARTE, můžeme ušetřit i několik stovek korun. Z těchto úspor pak můžeme pořídit milované osobě například hodnotnější dárek, nebo si dopřát společnou několika chodovou večeři,“ říká Tomáš Veselý, ředitel depozitních produktů Equa bank.

Equa bank uvedla na trh bezkontaktní platební kartu s rozsáhlým slevovým programem Carte v létě roku 2013. Díky tomuto programu mohou klienti získat až 30% slevy u více než 3500 obchodníků po celé ČR. Slevy lze získat napříč téměř všemi obory, od slev za restaurace, vína, až po slevy například ve výši 0,4 Kč/L na pohonné hmoty u Agipu.

 

zdroj: http://www.equabank.cz/o-nas/tiskove-zpravy/cesi-jsou-milovnici-6-z-10-planuje-oslavit-sv-valentyna-pouha-4-daji-prednost-sledovani-olympiady-231/


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu navždy pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup