PRŮZKUM: ČEŠI SI NEJČASTĚJI PŮJČUJÍ DO TŘICETI LET, HLAVNĚ NA AUTO

Vzít si půjčku v mladém věku má svoje výhody i nevýhody. „Mladší ročníky, které nastupují do prvního zaměstnání například po ukončení vysoké školy, mají tendenci uvázat si na sebe mnohem víc půjček, než kolik jsou schopni splácet,“ říká Lenka Hritzová, šéfka produktového managementu a CRM direct banky ZUNO.

„Zdá se, že končí období, kdy se lidé do spotřebitelských úvěrů tolik nehrnuli, na rozdíl od hypoték. Ke konci září se poprvé po více než dvou letech u spotřebitelských úvěrů objevila růstová meziroční dynamika,“ dodává Zdeněk Bubák, z finačního portálu Finparáda.cz.

Nejvíce Čechů, přes 58 procent, si bere půjčku na koupi nového auta. Druhým důvodem je koupě nábytku, a to pro 22 procent Čechů, a třetí nejoblíbenější sortiment je nejmodernější elektrotechnika, na kterou si v Česku půjčuje 13 procent lidí. Dobrou zprávou je, že 56 procent Čechů se rozhoduje mezi více než dvěma nabídkami, dříve než si vyberou konkrétní půjčku. „Klienti si mohou vypočítat orientační výši splátky na naší online kalkulačce. Velmi rychle si tak mohou zjistit, jak dlouho budou splácet a na kolik je celá půjčka vyjde. Je zbytečné, aby na půjčce přepláceli jen kvůli tomu, že sáhli po první nabídce,“ říká Lenka Hritzová.

Mírné oživení v oblasti úvěrů nastalo již v červnu tohoto roku. Potenciální klienty bank však nejvíce trápí určitá netransparentnost v úrokových sazbách, kdy dopředu přesně neví, jakou sazbu pro ně daná banka u úvěru nasadí. V tomto směru se snaží nové on-line banky být čitelnější. Co se týče poplatků za vedení úvěru, těm už zřejmě došel dech i u velkých bank, jelikož je hromadně v nedávné době začaly rušit,“ komentuje tyto pozitivní trendy Zdeněk Bubák.

Průzkum také potvrdil, že samotný proces vyřízení půjčky neprobíhá vždycky hladce. Lidé byli nejčastěji znechuceni zdlouhavostí a byrokracií či výší poplatků a provizí, které v konečném důsledku navýšily měsíční splátku. Třetím důvodem, který vedl klienty k nespokojenosti, byl fakt, že získali mnohem větší úrokovou sazbu, než očekávali. „ZUNO ve své aktuální kampani garantuje nejvýhodnější nabídku na trhu, a proto by se nemělo stát, že úroková sazba klienta překvapí – a pokud ano, tak jen pozitivně. V případě, že bude klientovi přeci jen schválena žádost o půjčku za lepších podmínek v konkurenční instituci, dostane od nás ještě lepší nabídku nebo alespoň bolestné ve výši 2000 Kč ,“ uzavírá Lenka Hritzová.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu navždy pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup