Srovnání proběhlo v dubnu 2014 a je vytvořeno na základě dvou modelových profilů klientů, kteří využívají širší škálu bankovních služeb na českém trhu. Aktivnější zákazník, který pravidelně používá služby elektronického bankovnictví a měsíčně zadá pět domácích platebních příkazů a jeden zahraniční, kartou zaplatí 5 000 Kč, třikrát vybere z bankomatu vlastní banky, dvakrát z bankomatu jiné banky, jednou z bankomatu cizí banky v zahraničí a jednou měsíčně mu přijde mailem výpis z účtu, zaplatí průměrně 329 korun za měsíc.
Méně aktivní zákazník s online bankovnictvím, který měsíčně zadá tři domácí platební příkazy a jeden zahraniční, kartou zaplatí 3 000 Kč, dvakrát vybere z bankomatu vlastní banky, jednou z bankomatu jiné banky, jednou z bankomatu cizí banky v zahraničí a jednou měsíčně mu přijde mailem výpis z účtu, zaplatí průměrně 321 korun za měsíc.
Z průzkumu vyplývá, že nejvíce za poplatky zaplatí klienti velkých bank, okolo 400 korun měsíčně. Naopak nejnižší poplatky si účtují nové nízkonákladové banky. Online banka Zuno má uvedené služby zdarma, u mBank by zákazník zaplatil 75 korun, s Equa bankou 108 korun, s Air Bank 157 korun a s Fio bankou 165 Kč za měsíc.
Západní Evropa má jednodušší poplatky
„Poplatková struktura bank západní Evropy je již dlouhou dobu mnohem jednodušší než poplatková struktura sazebníků klasických českých bank. Nové banky se při svém vstupu na český trh snažily poplatkový systém zjednodušit. Některým se to povedlo, jiným méně. Ale snaha je vidět. Tento tlak má vliv i na postupné změny v sazebnících klasických bank,“ říká Zdeněk Bubák z finančního portálu Finparada.cz.
Zuno, jediná online banka v Česku bez kamenných poboček, nabízí v rámci účtu Plus zdarma všechny výběry ze všech bankomatů doma i ve světě, vedení účtu, přijaté a odeslané domácí a přijaté zahraniční platby, trvalé příkazy a inkasa, měsíční výpis e-mailem, spoření a 50 vkladů. Podmínkou je zaplatit měsíčně kartou alespoň tři tisíce korun.
„V Zuno se snažíme eliminovat bankovní poplatky, na které jsou klienti v jiných bankách zvyklí. Aktivní využívání účtu pro nás není důvod pro zpoplatnění služeb, aktivní klienty naopak odměňujeme účtem zadarmo,“ říká Lenka Hritzová, šéfka produktového managementu a CRM online banky Zuno.
Zdroj: http://www.zuno.cz/o-nas/media/tiskove-zpravy/detail.dot?id=2a74a220-0427-4c91-88b9-078d47bc62da