Dopravní uzavírky chystané pro rok 2014 se prakticky nedotknou pěších a cyklistů. Na pěší a cyklisty se dopravní zácpy totiž nevztahují, lehce naleznou alternativní trasu.
„43% všech cest po městě je realizováno pěšky nebo na kole. Doufáme, že během uzavírek toto číslo ještě vzroste a část lidí se rozhodne upřednostnit chůzi, MHD a kolo před automobilem. Pomohou tak sobě i jiným motoristům, kteří jet autem nutně potřebují. Zda někteří lidé přesedlají na kola, budeme sledovat pomocí systému pro automatické sčítání cyklistů,“ říká Vojtěch Jirsa z odboru hlavního architekta.
Již teď je navíc 65% cest v našem městě realizováno MHD, pěšky, nebo na kole. Toto číslo platí pro cesty, které alespoň začínají, nebo alespoň končí na území města. Pokud se jedná o cesty pouze na území města je podíl pěších, MHD a cyklistů ještě vyšší – 72%. Během roku plných uzavírek by toto procento mělo být ještě vyšší.
Bylo totiž učiněno několik opatření, která napomohou plynulému průjezdu veřejné dopravy. Během uzavírky třídy Míru jsou pro vozy MHD zřízeny vyhrazené jízdní pruhy na Sukově třídě a náměstí Republiky. „Pokud auta zastaví v zácpě na náměstí Republiky, může se v extrémní situaci stát, že kolona zasáhne do Sukovy až někam k Pernerově ulici. Bude dlouhá nějakých 500 až 600 metrů. Vejde se do ní asi sto automobilů, z nichž každý veze v průměru 1,3 pasažéra. Odhadem se tedy v té koloně zdrží 130 lidí. To je přibližně stejné množství, které ve špičce vezou dva autobusy. V tuto dobu projede autobus vyhrazeným pruhem v průměru každých sedmdesát vteřin. To říkám jen pro ilustraci toho, že BUS pruhy jsou pro obyvatele a dopravu ve městě zásadní. MHD neuvázne v zácpě. Zvolí jí více lidí, třeba místo auta,“ dodává Jirska.
Rekonstrukce 17. listopadu a Jana Palacha provoz MHD neomezí. Provoz na této komunikaci bude zastaven pouze během asi dvou prázdninových týdnů. I při této rekonstrukci bude cestování MHD výhodnější.
Zdroj: http://www.pardubice.eu/urad/radnice/pro-media/tiskove-zpravy/pesky-mhd-na-kole-dobra-volba-nejen-behem-uzavirky/