Na zelenou: peníze na bezpečnou cestu do školy putují do 7 krajů

AXANadace Partnerství rozdělí finance 10 školám a školkám, kterým není lhostejné téma bezpečnosti dětí na ulici.

V letošním ročníku grantového programu Na zelenou, který má za cíl zvýšit bezpečnost dětí v bezprostředním okolí jejich škol, se odborná komise rozhodla podpořit 10 projektů a mezi žadatele z celé republiky celkem rozdělit 589 979 Kč. Generálním partnerem programu je společnost AXA.

Na zelenou je unikátní svou metodikou, která vychází z britského modelu: děti se podílejí na všech aktivitách programu, včetně těch odborných, a jsou vedeny k zájmu o veřejnou problematiku.
Přesto, nebo možná právě proto, si program získal značnou oblibu. Jeden z důvodů objasňuje koordinátor Nadace Partnerství Radek Patrný:Program je metodicky postaven tak, aby děti pochopily, že jejich aktivita může přinést změnu například i v tak složité oblasti, jakou je bezpečnost silniční dopravy. Obce a města aktivitu škol vítají a na projektech spolupracují,“ dodává Patrný.

Konkrétní postup je následující: s dětmi na projektu spolupracují dopravní inženýři, pedagogové, zástupci místní samosprávy či dopravní policisté, kteří je interaktivní formou seznamují s jednotlivými tématy. Děti nejprve projdou okolí škol a vytipují nebezpečná místa. Dopravní inženýři připomínky zapracují do dopravní studie, kterou děti následně předloží přímo vedení obce s žádostí o uvolnění financí na realizaci navržených opatření. „Na zelenou prospívá celé místní komunitě. Předáním dopravní studie politikům projekt nekončí. Právě naopak – může pomoci nastartovat proces, který komplexně podpoří bezpečnost dětí v obci a udržitelnou dopravu,“ vysvětluje Radek Patrný.

Hlavním partnerem Na zelenou je již tradičně společnost AXA. „Děti jsou v centru pozornosti našich projektů společenské odpovědnosti. Jsme proto rádi, že jsme i tento rok mohli přispět ke zvýšení bezpečnosti dětí při jejich cestách do školy, a to prostřednictvím projektu, který jim navíc umožní aktivně se zapojovat do veřejných záležitostí.,“ uvádí Karel Žyla, manažer PR a interní komunikace finanční skupiny AXA.

Zdroj: https://www.axa.cz/axa-v-ceske-republice/pro-novinare/tiskove-zpravy/2014/na-zelenou-penize-na-bezpecnou-cestu-do-skoly-putu/?feed=press_releases


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu navždy pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup