Dne 11. 2. 2014 si společně připomínáme Evropský den linky tísňového volání 112, o jehož zavedení rozhodla v roce 1991 Rada Evropských společenství.
Stalo se tak především z důvodu usnadnění komunikace s ,,tísňovými službami“ v rámci Evropské unie. Každý stát používal svá vlastní tísňová čísla, která cizinec mnohdy neznal (v ČR např. 150 nebo 158) a při zavolání docházelo k jazykovým problémům. Na jednotném čísle 112 je však zabezpečeno, že zpráva o mimořádné události bude vždy správně přijata a bude tak složkami integrovaného záchranného systému zabezpečena příslušná reakce.
V rámci České republiky jsou telefonní centra tísňového volání 112 navzájem technologicky propojena a jsou vzájemně plně zastupitelná. V případě přetížení nebo výpadku v jednom kraji jsou tísňové hovory automaticky přesměrovány na další centra tísňového volání 112, aniž by to volající poznal. Tím je zaručena garance, že se občan při ohrožení dovolá potřebné pomoci.
Tísňové hovory na jednotné evropské číslo tísňového volání jsou v ČR odbavovány na 14-ti telefonních centrálách, umístěných v sídlech hasičských záchranných sborů krajů. Jihočeský kraj má linku 112 na Operačním a informačním středisku HZS Jčk v Českých Budějovicích.
Zdroj: http://www.prachatice.eu/evropsky-den-linky-tisnoveho-volani-112